Z České Třebové do Prahy na kole

Kombinace hezkého počasí, dvou dnů volna, lásky ke kolu a chatičce prekonad sebe sama mě donutila překonat mou další laťku. Možna to u chtěla i finanční krize a nutnost se zase jednou mrknout za rodinou nebo jen si doma něco vyzvednout na plánovanou dovolenou. Můj dosavadní rekord na kole za den byl kole. 120Km. Chtěl jsem jet domu a zpět do Prahy vlakem, jezdí tam RegioJet což je fajn jenže jsem si nějak vzpomněl na kamaráda kterému něco dlužím tak jsem si řekl ze se stavím i za nim když tam bydlí. A hle zrada, on bydlí trochu jinde. Fajn beru si kolo a skočím si za nim. Plán byl asi trochu jasnej, vlakem do Třebové na kole přes Kostelec nad Orlicí do Hradce Králové možná i do Prahy podle situace. Dopoledne jsem si udělal dobrou kávu a šel ještě shánět jeden vyhlídnutý spacák na kolo protože mám spíše jen do kanceláře a již ma byt trochu zima. V prvním obchodě ho neměli ani v druhem ale ochotna prodavačka mi poradila ještě lepší a dokonce i levnější variantu Husky Biker a zatím si ho nemohu vynachválit. Pak jsem rovnou zamířil na nádraží kde jsem si koupil jízdenku do Třebové i s kolem za neskutečných 255Kč. Dojel do Třebové vyřídil potřebné věci s rodinou a vyrazil na cestu. Směr byl jasný a celkem i známy z Ústí nad Orlicí do Potštejna. Cestu do Potštejna jsem znal ( v podstatě i cestu dal ) jen v Potštejně jsem si zapl mapy protože jsem chtěl zjistit kraj vypadají cyklostezky které jsem zde na mapách viděl. Z Potštejna skoro až do Kostelce nad Orlicí jsem jel po vedlejších cestách ale velice dobře značných. Do Kostelce jsem dojel kolem pul deváté a hned na zacatku si vyhlédl místo kde bych mohl přenocovat. Po několika letech jsem tedy vybavil svůj cestovní stan a nafoukl mou novou nafukovací karimatku ( ne samonafukovaci ) kterou jsem měl nyní poprvé v terénu. Také poprvé jsem vyzkoušel novy spacák který je super jen si budu muset zvyknout na kapsu na karimatku kterou jsme do teď nikde nemel. Pere odchodem k spánku jsem ještě vyfotil projíždějící vlak a šel spát. Asi jsem spal tvrdé nebo zde v noci témeř nic nejezdi protože jsme nic neslyšel. Budíka Jsem si dal na 4:45 protože v 5:06 mělo vyjít slunce. Rychle jsem se tedy oblékl do teplejšího oblečeni protože venku bylo kolem 14°C ale výhled na krajinou kterou začalo ozařovat slunce a kde mlha postupně mizelanbyl proste suprový, Trochu jsem posnidal Tatranku a enerigťák a rychle sbalil na cestu. Vyrazil jsem vstříc městu kde jsem si trochu prohlidlul náměstí a šel doručit trochu kávy kamarádovi. Pak jsem se vydal na cestu směr Hradec Králové. Netušil jsem jaké zde mají suprovemcykłotravy které vedou podél železniční trati ale i skrz pole. Je to snad modernější než u nás v Praze . Ovsem za Třebechovicemi pod Orebem se cyklostezka na Hradec změnila na stezku lesem celekem to šlo než jsem potkal nějaký kmen na cestě který se mi odrazil od kola a sejmul mi měnič tak ze jsem nemohl šlapat bez prehazovaní. To jsem po chvíli vyřešil ručním ohnutim do normální polohy ale ani po dalších 100 metrech to nebylo ok. Když jsem se na ne detailně podíval zjistil jsem že mám uraženo půl ozubeneho kolečka na měniči a není schopen mi vést řetěz správným směrem a stále ho pravidelně vybočuje, trochu jsem tedy ještě ručně pošteloval polohu aby mi fůra neprehazoval a vydal ku Hradci s myšlenkou že tam někde to ozubené kolecko koupím nebo nasednu na vlak a pojedu do Prahy. Cesta ubíhala celkem rychle a najednou jsem jel po trase číslo 222 vedené po silnicích až to Hradce, nejprve jsem si chtěl dat kávu ale jediné co bylo takhle ráno otevřeno bylo zdejší Cross Cafe. Tak jsme si dal snídani a kávu a jel dal. Při kávě jsem si zjistil kudy vede trasa dal a vyrazil jsem v zapomnění ze můj hnací systém není zcela v pořádku :-) nějak jsem si zvykl . V Hradci mne překvapilo ze na nové zabudované centrální časti kolem tesca nezapomněli ani na cyklisty ale zdálo se mi to při průjezdu tak trochu divné :-) já jsem si to razil směr nadrazi kdy na kruhovém objezdu predn nádražím padlo poslední rozhodnuti a odbočil jsem na cestu pryč z Hradce. Ta byla vedena převážně po silnicích s menší frekvenci občas i místní cyklostezky. Cíle už byli rychlé jako Chlumec nad Cidlinou kde jsem se chtěl naobedvat ale nikde jsem nepotká restauraci se zahrádkou abych si měl kam dat kolo. To se mi celkem vyústilo protože za Chlumecm ve vesničkách nebylo již tuplem nic. Následovala stezka na soutok Labe a Cidliny která byla suprová a krásná vedená skrz pole a sady kdybych chtěl někde ještě přespat či se dokonce utabořit tak tady je to pravé místo. Já ale pokračoval dal až jsem přijel kenzminenemu soutoku odkud již co by kamenem dohodli nalezl Poděbrady které se mi velice zamlouvali a dal jsem si zde dokonce oběd výborný guláš pak už je espresso affogato a razil jsem směr nymburk kde stále vedla cyklostezka nové přejmenována na stezku číslo 2 ze 24 ano 2. Jako Labskou stezku, nějak jsem tedy spoléhal na její kvalitu a když mi GPS ukazovala Prahu za 4hodin věřil jsem tomu. Ovsem za nymburkem jako by evropské unii došli peníze a stezka asfaltová se mění na jednokolejnou pěšinu kolem Labe, ze jsem ale ještě moc ne nadával ale asi 15 km před Čelákovicema jsem si potřeboval odpočinout a jeden silniční most přes Labe mi přišel vhod. Nikde nikdo tak jsem se svlékla a ponořil se do Labe . Jaka to slast par temp a mířil jsem si to hned na druhy břeh a zpět a ještě jednou. Par let jsem už ne plaval tak to pro mne bylo jako vysvobození, čas mě ale tlačil tak jsem vylezl z vody roztáhnul se na chvíli na sluníčko abych se usušit a ani si skoro nevšiml ze nademnou na mostě mě někdo pozoruje :-) ani mi to nevadilo ovsem oblékl se abych jel dále. Zde ovsem sprostých slov začalo přibývat protože pěšina se měnila na stezku křovinami. Jaky idiot tohle mohl zanést do mapy jako panevropskou cyklostezku nechápu, místy jsem musel i kolo tlačit a lovit z houští. A to ani nemluvím o poškrábaných nohách a potrhaných elastakach. Když už jsem si myslel ze je konec tak jsem byl uveden v omyl a pěšina se změnila na takoddrom vedeny polem kdy to bylo horší než na písečné pláži, nějak mi cesta neubíhala, taky jsem jel jen 12kmh protože rychleji se nedalo. Když už jsem se dostal na normální komunikaci tak mne trasa 2 opět svedla k řece na pěšiny ale už jsem se těšil ze budu v Čelákovicich protože jsem před sebou viděl železniční most. Dokonce po něm přejel LeoExpress (že by také
do správkáren v Nymburce?) ano byli to Čelákovice ale z druhé strany odkud jsem je neznal ale mapa mě vedla na cyklolavku přes Labe ale moc jsem ji nevěřil protože když jsem tu byl naposled tak by
A zavřena a probíhali tam nějaké práce. No asi skoncili až já se v pohodě dostal na lávku a přejel Labe jakoby nic. Jaksi jsem se asi trochu ztratil respektive nevěděl kudy na Prahu a byl jsem již nějak unavený tak jsem přemýšlel ze zde ukončil svou cestu a pojedu do Prahy vlakem. To jsem ale na náměstí zavrhl a jel do lázni toušeň kde jsem si dal pivo a vyrazil na Prahu . Zde jsem to již znal (jednou jsem tudy jel) dorazil do Prahy a rovnou jsem zamířil na nadrazi Praha – Počernice. Kde jsem Odpočíval. Cil byl splněn a já to dokazal z České Třebové do Prahy na kole jsem to zvládl celkeem za za 15hodin a 33minut v celkové trase přes 205Km ve dvou dnech. Asi to pro mne bylo přeci jen náročnější, ve druhem dni jsem najel přes 166Km a když jsem jel vlakem po Praze se mi udělalo tak špatně ze se mi chtělo zvracet. Ani poslední milí jsem nedokázal jak bych chtěl na stross nám jsem jel 15kmh a zbytek dokonce pěšky ale byl jsem šťastný ze jsem dokončil a splnil svůj cil který jsem si stanovil a nyní již plánuji kam dal a chtěl bych také překročit hranici 200Km za den :-) zde par fotek více najdete na flickru

20140721-135910-50350464.jpg

20140721-135912-50352397.jpg

20140721-135913-50353154.jpg

20140721-135911-50351451.jpg

20140721-135914-50354704.jpg

20140721-135913-50353894.jpg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *